News Update :
Mai multe liste »
Mai multe Review-uri filme »
Mai multe Trailere »

Garcea si Oltenii (2002)

duminică, 23 septembrie 2007

O parodie a vietii romanesti filmata in stil American, de regizorul Sam Irvin. Dupa ce poantele lui Garcea si absurdul familiei Pirtag au doborit recordul de audienta pe plan national, lung-metrajul filmat in Studiourile Mediapro din Buftea vine sa intinda coarda cit de mult se poate. Familia Pirtag are noroc cu carul si nu stie ca sa faca acum cu el. Celebrele personaje romanesti trec prin experiente noi, se confrunta cu situatii neprevazute, dar in acelasi stil comic, care te lasa cu gura cascata!

Scurtã prezentare pentru inducerea în eroare a publicului neavizat...

Legenda spune cã atunci cînd cele sapte bucãti ale pietrei magice se vor uni într-una singurã, magia se va dezlãntui si va da triburilor dacice puterea de a stãpîni lumea. Într-un ritual secret, cei sapte preoti antici au reusit sã punã laolaltã bucãtile magice, însã piatra ar sta si astãzi, dupa 2000 de ani, ascunsã în albia unui râu, asteptând sã fie descoperitã... dacã Lila si Axinte, copiii familiei Pârtag din satul Sadova, nu ar fi dat peste ea din întâmplare, în timp ce se jucau prin mlastina de lîngã casã. Si fãrã ca mãcar sã realizeze ce mare descoperire au fãcut !
Incredibila întâmplare a fost însã « detectatã » de satelitii savantului Einstein, care numaidecât a anuntat marea descoperire în toatã lumea, în ciuda eforturilor agentiilor secrete de a-l opri : problema energiei pentru secolul urmãtor este rezolvatã, iar solutia este în Sadova ! Stirea face rapid înconjurul planetei, iar în sat isi fac în curînd aparitia spioni de tot felul, veniti în cãutarea pietrei magice. Printre ei se numãrã vechii adversari David, agent CIA, si teroristul Ival, însotit de frumoasa Angelica.
Si cum în Sadova încep sã circule bineînteles bani "falsi", "emisi" de piatra copiilor familiei Pârtag, tot în drum spre Sadova porneste si politistul Garcea, trimis sã solutioneze cazul : cine stie, poate "iezistã o esplicatie" pentru toatã nebunia asta internationalã. Întîmplarea face însã ca Garcea si David sã se întâlneascã … în cele din urmã la destinatie va ajunge, culmea, nu David, ci Garcea, deghizat în agentul secret "nambãr oan".
Planurile strategice ale agentilor de a recupera piatra magicã sunt dejucate de nenumãrate ori de locuitorii din Sadova, si mai ales de familia Pârtag, pusã pe câstig. Vizita spionilor este o sansã pentru refacerea economiei locale, asa cã planul Leanei pare perfect : Lila se va mãrita cu Axinte, iar la nuntã vor fi invitati toti strãinii sositi în sat, care vor ajuta tânãra familie. Si pentru ca nimeni sã nu poatã refuza, Pârtagii vor anunta cã la petrecere va veni si grupul de umor autohton "Vacanta Mare"!
În mijlocul spectacolului, cînd nimeni nu se mai asteaptã, apare David, agentul care reuseste sã smulgã familiei Pârtag piatra, spre dezolarea generalã. Euforia americanului de la CIA nu dureaza prea mult însã : Axinte îi dãduse agentului o piatrã falsã, pãstrând-o pentru sine pe cea adevãratã, magicã. Familiei Pârtag nu-i mai rãmîne asadar de fãcut decât sã-si punã dorintele absolut normale, pe care piatra le va îndeplini...

Regia
Sam Irvin

In rolurile principale